Tuesday, December 18, 2007

Čudna odločitev prometnega ministrstva v dobi globalnega segrevanja in vedno slabše prometne varnosti

Na ministrstvu za promet so sprejeli Pravilnik o omejitvah uporabe državnih cest za promet tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 7, 5 ton.

V tem pravilniku je tako med drugimi zapisano, da ima državna cesta R2 - 414, odsek Kamnik - Ločica ustrezne tehnične elemente za vožnjo tovornih vozil. S tem se seveda ne strinjajo občina Kamnik in prebivalci Tuhinjske doline, saj bo s to odločitvijo tovorni promet močno poslabšal prometno varnostne razmere na navedenem območju, da o varnosti šolarjev in onesnaževanju narave sploh ne govorimo. Kdor pa se je že kdaj peljal skozi Tuhinjsko dolino lahko potrdi, da je omenjen odsek za tovorni promet skrajno neprimeren, saj se na določenih odsekih dva tovornjaka sploh ne moreta varno srečati.

Ta odločitev ministra Žerjava je tako skrajno čudna in korak nazaj, saj če pogledamo malo v preteklost vidimo, da so pred nekaj leti na omenjeni cesti promet tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 ton, popolnoma prepovedali oz. je bil le-ta dovoljen samo za lokalni promet, medtem ko se je moral težki tranzitni tovorni promet preseliti na avtocesto skozi Trojane. Za tak korak so se takrat odločili, da bi ustavili hitro uničevanje državne ceste in da bi prebivalce in naravo zaščitili pred hrupom in nevarnimi izpušnimi plini in konec koncev zaradi same prometne varnosti. Podobno odločitev pa so sprejeli 20. oktobra lansko leto, ko so promet težkih tovornih vozil prepovedali tudi na določenih odsekih državnih ali regionalnih cest, ki potekajo vzporedno z avtocestami.

V dobi globalnega segrevanja so bili ti ukrepi edino pravilna in logična odločitev in namesto, da bi delali v tej smeri še naprej ter začeli razmišljati o morebitni selitvi tovornega prometa na železnice, so s tem pravilnikom žal naredili korak nazaj.

Župan Kamnika, prebivalci Tuhinjske doline in konec koncev vsi mi, ki nas skrbi za našo varnost in varnost okolja, se tako upravičeno sprašujejo, kaj je ministrstvo za promet privedlo do tega, da je sprejelo tak pravilnik.

Sorodne teme:

- Vožnja po mestu za 50 €
- Vožnja z vstopno takso, kot vse kaže, že učinkuje
- Vožnja z vlakom, avtobusom ali avtom?
- Ustavite morijo na slovenskih cestah

No comments: