Sunday, June 24, 2012

Potovanje po Tajski (2011) - 1. del

Skoraj pol leta je že minilo od vrnitve s potovanja po Tajski in šele sedaj, ko sem na krajšem dopustu, imam čas, da strnem vtise iz tega čudovitega potovanja. Kot ste pri meni že navajeni, bom pisal po delih, začel pa bom s splošnimi in tudi koristnimi podatki. Več o poteku samega potovanja pa naslednjič. Pa začnimo.

Kuhano vino, stojnice, glasbeni dogodki. Vse to sem zamudil, saj sem se letos prvič odločil, da del zime preživim v toplih krajih. Moja naslednja potovalna destinacija je bila namreč Tajska. In tako kot običajno, sem se tudi za ta dopust odločil, da grem v lastni režiji. Prvič tudi z nahrbtnikom, vendar z narejenim okvirnim planom poti. Sem pač človek, ki ne mara presenečenj in ima vso pot že v naprej načrtovano. Da pa sem pot načrtoval optimalno, sem moral prebrati kar nekaj forumov in internetnih strani turističnih agencij. Najhuje bi bilo, če bi nepripravljen odšel na Tajsko in potem kakšne stvari, ki jo vsi priporočajo, ne bi videl. Že zato imam rad načrtovanje in če se sliši še tako čudno, mi je samo načrtovanje običajno še bolj vznemirljivo kot samo potovanje. No, skoraj.

Osnovni podatki 

Tájska, uradno Kraljevína Tájska, je obmorska država v jugovzhodni Aziji, ki na vzhodu meji na Laos in Kambodžo, na jugu na Tajski zaliv in Malezijo ter na zahodu na Andamansko morje in Mjanmar oz. Burmo. Drugo ime za Tajsko je Siam, kar je bilo 11. maja 1949 tudi njeno uradno ime. Beseda Thai v tajščini pomeni »svoboden« in pa tudi tajski narod. Nekateri prebivalci, predvsem številčna kitajska manjšina, tako še vedno uporabljajo ime Siam.


Podnebje

Če odštejem gorske predele na severu, ki so pozimi hladnejši in poleti toplejši od Bangkoka, ima Tajska tropsko podnebje z visokimi temperaturami in vlažnostjo. Deževna doba oz. monsuni trajajo od aprila do oktobra, povprečno pa zapade od 1.000 do 1.200 mm padavin v celem letu. Na vzhodu sicer manj, le 400 mm. Ravno zaradi tega nastopi glavna turistična sezona takoj po deževnem obdobju in traja vse do februarja. Temperature so v tem obdobju zmernejše, nižja pa je tudi vlažnost. Če je julija v Bangkoku povprečna temperatura 28°C, je ta meseca januarja »le« 26°C. Najbolj vroča meseca sta sicer april in maj.

Denar 

Tajska valuta je baht (B), za en baht pa dobite 0,025 evra. Ko sem se pripravljal na potovanje po Tajski, sem na različnih internetnih straneh zasledil, da v menjalnicah ugodno menjajo ameriške dolarje, evre ali potovalne čeke, kar pa naj bi bila tudi najboljša varianta. Priporočali naj bi tudi, da se ima s sabo večje bankovce (po 100 in 50) ker je menjava boljša! No, jaz se vsega tega nisem držal in sem denar dvigoval kar na bankomatih, ki jih je povsod dovolj. Ta varianta je sicer najbolj udobna, če nočeš s seboj nositi prevelike količine denarja, je pa zato kar draga. Za vsak dvig na bankomatu, ti namreč tajska banka zaračuna 150 B, poleg tega pa ti nekaj provizije vzame tudi lastna banka.

Hrana in pijača 

Tajska hrana je svetovno znana in ne malokrat proglašena za najboljšo hrano na svetu. Tudi v Sloveniji je tajskih restavracij vedno več in prepričan sem, da se bodo v prihodnje še bolj razširile. Pred odhodom na Tajsko sem prebiral spletne strani turističnih agencij, kjer je pisalo, da imaš na Tajskem množico raznovrstnega tropskega sadja, zelenjave zanimivih oblik in okusov, nepogrešljiv riž, riževi rezanci, sladice, slastne shake, ki ti jih postrežejo kar v vrečke, prigrizki… No, ja. Kar sem jaz zasledil je bilo to, da imaš povsod na kupe curry-ja in sicer tako rumenega, kot tudi zelenega in rdečega. Katero vrsto mesa bo nekdo izbral za curry, pa je stvar posameznika. Možno je izbirati med piščancem, govedino in malce dražjimi morskimi sadeži, nekatere restavracije pa ponujajo tudi divjačino. Vse je v glavnem zelo pekoče in če si tega ne želiš, moraš omeniti posebej. Čeprav imajo nekatere, bolj turistične restavracije, že v meniju možnost da izbiraš ali boš naročil zelo pekočo hrano, na pol pekočo ali pa ne pekočo. Poleg currya Tajci ponujajo tudi jedi iz woka, riževe rezance in smoothije iz raznovrstnega tropskega sadja. Bojazni, da bi na Tajskem ostal lačen, ni. Hrana je celo poceni, sploh če jo ješ na ulici. Stojnic s hrano je namreč na stotine. Če pa si želiš jesti v klimatizirani restavraciji in za mizo, plačaš kar precej več (toda še vedno ugodno), pri čemer to še ni zagotovilo, da boš jedel zato kaj bolje. Nasploh sem pri eni restavraciji opazil, potem, ko sem hrano že pojedel, da jo nosijo kar iz stojnice na ulici. Kar se tiče alkoholnih pijač, se največkrat pije domače pivo Singha, Tiger ali Chang. Kakšnih kobilic, črvov in ne vem še kakšnih golazni, o katerih običajno govorijo popotniške oddaje ali travel channel, razen na eni stojnici v Chiang Raju, nisem zasledil. Pa še ena zanimivost. Tajci nikoli ne jedo s palčkami, pač pa normalno uporabljajo žlico in vilico. Tudi noža ne uporabljajo, ker je hrana vedno pripravljena tako, da je meso že narezano na koščke


Zdravila, zdravje, zdravstvene razmere

Obveznih cepljenj za Tajsko ni, obstaja pa na nekaterih področjih nevarnosti malarije, predvsem na območju Zlatega trikotnika in rek. Jaz priporočam vsem, da med potovanjem na Tajsko s seboj vzamejo antimalarike, je pa seveda odločitev odvisna od vsakega posameznika. Vem, da nekateri antimalarikov ne jemljejo, vendar se jaz z zdravjem ne bi hecal. Pa tudi kakšnih stranskih učinkov do sedaj še nisem imel. Priporočam tudi, da s sabo vzamete obliže, tablete proti bolečinam in vročini, oglje proti driski in repelent proti komarjem.

Nakupovanje 

Nedvomno je Tajska država, kjer je "šoping" za Evropejce in popotnike iz drugih razvitih držav, zelo prijetno "opravilo". Tudi, če ne nameravaš kupiti ničesar, te ponujene stvari premamijo preden se tega zaveš. Ponudba je pestra, cene pa ugodne. Od raznih, po navadi kvalitetnih ponaredkov ur, oblek, nakita... do drobnarij, ki so še posebno privlačne. To sem prebral na neki slovenski spletni strani. In to drži. Ogromno je ponaredkov ročnih ur in drugega nakita. No, jaz si tega nisem posebej ogledoval, kaj šele nakupoval. Sem pa zato kupil obleko, ki je narejena po meri. Krojačev je namreč povsod veliko, še posebej v bolj turističnih mestih kot so Bangkok, Chiang Mai in Phuket. Cene pa se gibljejo od 50 ameriških dolarjev naprej. Nekateri krojači za to ceno ponujajo zraven še srajco in kravato. Toda pozor. Naj vas cena ne zavede. Vseeno moraš biti pozoren tudi na kvaliteto. Takoj, ko začneš izbirati bolje materiale, cena kar poskoči. Vsemu navkljub, pa je cena še vedno veliko nižja kot v Sloveniji. Pa še po meri je narejena. Jaz sem moral h krojaču na pomerjanje dvakrat, kar je nekakšen minimum. Vprašanje je namreč, kakšno obleko ti skroji, če prideš na pomerjanje samo enkrat in ti obljubi, da bo obleka narejena v eni uri. Zelo sumljivo. Jaz sem jo lahko prevzel šele po treh dneh. Se je pa potrebno tudi pri nakupu oblek pogajati. In prvo pravilo pogajanja je, da si prijazen in da to vzameš za zabavo. V primerjavi s Tajci, so npr. Arabci hitro užaljeni, če jim ponudiš nižjo ceno. Pri Tajcih tega ni.

Sorodne teme:

- Potovanje po Tajski (2011) - 2. del 
- Potovanje po Tajski (2011) - 3. del 
- Potovanje po Tajski (2011) - 4. del
- Potovanje po Tajski (2011) - 5. del

No comments: