Monday, December 10, 2007

Vožnja z vlakom, avtobusom ali avtom?

Včeraj so na Slovenskih železnicah objavili nov vozni red vlakov, ki velja od 9.12.2007. Uvedli naj bi še neke dodatne vlake, pa sem si rekel: "Dejmo pogledat vozni red, mogoče se bom pa začel v službo vozit z vlakom...". O tej možnosti sem sicer začel razmišljati že takrat, ko so prvič omenili možnost uvedbe vstopnih taks v mesto.

Pa poglejmo moje ugotovitve.

Vlak gre iz Kamnika ob 6.50 uri in pride v Ljubljano ob 7.35 uri. No ja, glede na to, da z avtom potrebujem do službe 50 minut in to ob prometni konici, bi lahko bil čas vožnje z vlakom krajši. Sploh pa je potrebno poudariti, da tukaj ni všteta še vožnja z mestnim avtobusom do moje službe. Verjetno bi tudi tukaj izgubil cca. 30 minut.

Pa poglejmo še pot nazaj v Kamnik. Zadnji vlak pelje v Kamnik ob 20.15 uri. Ni kaj, zelo zgodnja ura, vendar je tukaj na srečo še avtobus, ki pa ima zadnjo vožnjo ob 23.00 uri.

Glede na to, da imam običajno po službi še kako predstavo ali pa vaje ali pa celo en kup drugih opravkov po Ljubljani (fitnes, nakupovanje...), hodim domov bolj pozno.

In kaj mi potem ostane po 23.00 uri? Taksi? Malo verjetno glede na to, da ni ravno poceni. Ali pa bodo uvedli nočne vlake na relaciji Ljubljana-Kamnik?

Ob vsem tem se sprašujem ali je sploh smotrno se voziti z vlakom ali avtobusom do Ljubljane in nazaj?

Rešitev vidim v uvedbi nočnih vlakov oz. avtobusov ali pa še bolje, v gradnji parkirišč na obrobju Ljubljane, kakršen je npr. Dolgi most in redna 24. urna linija mestnih avtobusov do centra in nazaj. Nekaj se o tem sicer že pogovarjajo, vendar upam, da bodo kmalu tudi kaj naredili.

Sorodne teme:

- Vožnja po mestu za 50€?


3 comments:

PETRUŠKA said...

Ko sem jaz pred dnevi poslusala o taksah, sem si naglas rekla: Pac ne bom sla vec v Ljubljano.
Vsako jutro peljem princeso v Lj. v vrtec iz Kamnika in v casu, ko je ona v vrtcu, studentsko delam. To pomeni, da imam tudi studentske denarce in vsakomur na mojem mestu se bo bolj splacalo ostajati doma ali iskati sluzbo izven 'mesta'. In vem, da jih ni malo, ki vozijo otroke v ljubljanske vrtce iz drugih obcin: kaj bos sel na pot se sredi noci, da bos do zajtrka tam? In potem placeval se vse to?
Zaenkrat sem zadovoljna s tem, da so prelozili takse. Meni tudi parkirisce na obrobju ne pomaga, saj v natrpan LPP vozicek nebi sel oziroma, nebi bilo ravno udobno.
Zdi se mi, da je sistem zgresen. Najprej bi morali studente usmeriti na javni prevoz, zelo starim upokojencem odvzeti izpite in uvesti subvencije za nakup varcnega vozila (hibrid, eko, dizel) ter omejiti stevilo avtomobilov na hiso.
A mi smo slovenci, tezav se lotimo pri repu in neucinkovito...
Pozdrav!

Unknown said...

Mislim, da tudi parkirišča na obrobju ne bi dosti pomagala: v Lj se pripelje dnevno na desttisoče avtov, in lahko bi cel obroč zapolnili s parkirišči...rešitev je seveda dobro integriran in zanesljiv javni promet, pa naj bojo to vlaki, avtobusi, tramvaji, karkoli že. Seveda pa je zato potrebna jasna vizija, ki jo ni videti nikjer, niti pri našem nadvsem ambicioznem županu (čeprav je treba priznat, da je tu nujna pomoč države in brez nje nima kaj). Da pa se da, je jasno vsakemu, ki je kdaj bil v kakšnem primerljivem evropskem mestu, kjer so te stvari urejene.

Samo Ravnikar said...

Zaspanka, Rok

Se strinjam z obema oz z vsem kar sta povedala. Kot prvo bi morala država denar vrniti MOL-u oz. znesek še povečat, ne pa da ji ga jemlje.

Kot drugo pa bi morali uvesti dodatne avtobuse in dodatne vozne pasove namenjene samo avtobusom. S tem bi rešili prometno zagato v prestolnici. Poleg parkirišč na obrobju (še bolje garažnih hiš), ki pa ne bi smela biti predraga, še več avtobusov, s čimer bi rešili tudi problem gneče na avtobusih.