Sunday, December 9, 2007

Ustavite morijo na slovenskih cestah!!!

Leta 2005 je bilo na slovenskih cestah 222 mrtvih.
Leta 2006 je bilo na slovenskih cestah 239 mrtvih.
Leta 2007 (do 9.decembra) pa je bilo na slovenskih cestah že 277 mrtvih.

!?

Kaj nam je? Namesto, da bi se število nesreč vsako leto zmanjševalo, je ravno obratno. In glede na to kakšne norce srečujem vsak dan po cestah se samo čudim, da mrtvih ni še več.

Kaj je razlog?

Premalo število policistov na cestah, ki so preobremenjeni z drugim delom ali pa zapuščajo vrste policije? Mogoče tudi zaradi stresa, ki ga doživljajo ob obravnavanju najhujših prometnih nesreč?

Preslabe ceste? Verjetno.

Premajhne kazni? Mislim da ne. Kazni so zelo visoke, vendar na žalost to ne bo zmanjšalo morije na naših cestah.

Odgovorni bodo morali začeti razmišljati o drugačnih oblikah reševanja te problematike. Verjamem pa, da to ni lahko. Mislim da je predvsem pomembno, da nekaj spremenimo v glavah ljudi. Upam, da bodo spodnje slike k temu kaj pripomogle.





Za konec še to. Imam en predlog glede kazni. Mislim, da kazni ne bi smele biti fiksne, ampak bi morala kazen biti izrečena v procentih glede na dohodek povzročitelja prekrška. Če je kazen 1000 €, kakršne bodo pač po novem kazni, ta nekoga, s 4000 € plače ne bo tako prizadela, kakor bo prizadela nekoga s 700 €. Komentar?

4 comments:

Sovica Oka said...

Točno tako je, kot si napisal. Ne razumem: a niso še ugotovili, da višje kazni ne pomagajo pri preprečitvi nesreč? Na kraju, kjer je veliko nesreč, zaradi same ceste, ponavadi postavijo znak (aha, kako poceni!) in preložijo odgovornost na voznika. Ko ta povzroči nesrečo, je seveda kriv zaradi "neprilagojene hitrosti". Na znaku pa omejitev... npr. 30km/h. Hvala lepa!

Na Soški (NG - Tolmin, prav morilska cesta, posebej za motoriste) so enkrat postavili pravokotne znake z vprašajem. Očitno tam, kjer se je kdo ubil. Enih 10 komadov. Znake so odstranili, češ da niso "po CPPju". Smo se kar zamislili, ko smo jih videli, veš...

Policijske patrulje bi postavljala pred "rizične" točke. Samo zato, da bi ljudje zmanjšali hitrost, saj ni nujno, da bi ustavljali...

Samo Ravnikar said...

Da znaki niso bili po CPP-ju? Hm. A table z oglasi pa lahko stojijo ob cesti? Glede policije se pa strinjam, da bi morali stati pred "rizičnimi" točkami toda kaj ko jih je premalo.

Janez Mikec said...

Se strinjam s tem predlogom. Tako imajo kazni urejene tudi že v Švici in stvar dobro funkcionira.

Samo Ravnikar said...

Res? V Švici imajo že tako urejeno? Zakaj se pa potem naši ne zgledujejo po njih, če se že pri drugih stvareh tako radi zgledujejo po Evropi.