Wednesday, April 15, 2009

Briljantina: Križanke (Ljubljana) vs WestEnd (London)

Sem lani gledal Briljantino v Londonu in domov prinesel gledališki list, na katerem je spodnja slika.



In kaj opazim danes na internetu, za slovensko Briljantino, ki se bo igrala v Križankah? Spodnjo sliko.



Hm. Sprašujem se, kje je "ustvarjalec" slovenskega plakata dobil idejo? V Londonu? Pa tam to vedo ali pa gre še za eno od (verjetno) mnogih kršitev avtorskih pravic?

No, pa še 147. člen Kazenskega zakonika, ki govori o kršitvah moralnih avtorskih pravic:
(1) Kdor s svojim imenom ali z imenom koga drugega objavi, prikaže, izvede ali prenese tuje avtorsko delo ali njegov del, ali dovoli to storiti, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do enega leta.
(2) Kdor skazi, okrni ali kako drugače neupravičeno poseže v tuje avtorsko delo, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do šestih mesecev.
(3) Pregon se začne na predlog.

5 comments:

Luka said...

Smeh.

Anonymous said...

Če že navajaš zakon in člene, nikar učit pravne zgodovine! Po veljavnem KZ-1 je navedeno kaznivo dejanje kršitev moralnih avtorskih pravic umeščeno pod 147. člen.

Samo Ravnikar said...

Anonimni, priznam, da sem spregledal, zato hvala za opozorilo. Sem že popravil.

Anonymous said...

Halo, predno se spuščamo v take komentarje oz. kritike, je potrebno o vsej stvari malo več vedeti. Predvsem, kako je Mojca ta musical pripeljala do te točke, da ga v Sloveniji lahko izvajajo. Če se ne motim, so licence oz. dovoljenja za izvajanje izredno draga, "navada" v musicalih pa je ta, da se postavijo določeni pogoji (scena, kostumi, barve - sem sodi tudi plakat), ki jih je pri organizaciji potrebno prevzeti. To sodi predvsem k prepoznavnosti produkta ( v našem primeru musicala Briljantina). Drugič pa predno začnemo pljuvati, je "fajn" če najprej poskusimo sami organizirati kakšno tako zadevo in potem komentiramo, predvsem pa je dobro "vedeti".

Samo Ravnikar said...

No mislim, da sam o tem vem zelo veliko, ker sem bil pri vsej zadevi od vsega začetka zraven in če ima kdo pravico te stvari komentirati, sem to prav gotovo jaz. :)

Tudi glede plakata je zadeva taka, da imam vso pravico to komentirati. Zakaj? Zato ker sem jaz osebno posodil londonski gledališki list producentu slovenske Briljantine, ta pa ga je dobesedno skopiral. Za to pa močno dvomim, da je dobil avtorske pravice.

Saj ne rečem, lahko da je avtorske dobil. Če je super in če to dokaže, toliko bolj. Če pa ne, pa seveda to moje pisanje vzemite kot moje osebno mišljenje o vsej zadevi. :)