Friday, November 21, 2008

Upravo Brniškega letališča je lahko sram

Mene je včeraj vsekakor bilo. Ko sem priletel z letalom iz Londona na letališče Brnik, smo iz letala odšli preko aviomosta ("tunela" ki povezuje letalo in letališko zgradbo) v zgornje nadstropje letališke zgradbe. Potem smo odšli po stopnicah v pritličje in namesto, da bi od tam odšli do letališke kontrole, smo odšli ven in na avtobus. Tam smo čakali približno 5 minut, da smo se vsi potniki spravili v avtobus, nakar se je le-ta premaknil. Dobesedno premaknil, saj smo se zapeljali samo 10 (mogoče 20) metrov oziroma nekje 2 ali 3 sekunde. Potem pa se je avtobus vstavil, potniki pa smo morali iztopiti in odditi nazaj v letališko zgradbo, kjer je bila policijska kontrola. Še sedaj me je, ko pomislim na ta dogodek, ki se ni zgodil prvič, sram. Še posebej, ko pomislim na smeh in začudene obraze, predvsem Britanskih, potnikov, ki so se spraševali: "What the fuck?"

Ob vsem tem se mi pojavljata dve vprašanji. Prvič. Zakaj potnikov ne pustijo, da oddidejo iz letala direktno po stopnicah in ne preko aviomosta, če moraš v tem primeru itak nazaj ven. In drugič. Zakaj potnikov ne pustijo, da prehodijo tistih 10 ali 20 metrov do letališke kontrole, namesto da uporabljajo avtobus?

1 comment:

Matej said...

Sicer je od objave tega prispevka minilo že kar nekaj časa, vendar sem šele te dni odkril tvoj sicer zelo zanimiv blog.
No ker sam delam na Brniku, se mi je zdelo potrebno, da razjasnim nekatere stvari v zvezi s temi famoznimi nekajmetrskimi prevozi. Predvsem v upanju, da slabega vtisa ne boš širil naprej :)

Če odgovorim kar na tvoji dve vprašanji:
Prvič, če letalo parkira na eni od t.i. nose-in pozicij (ki jih imamo btw na Brniku 12) med katerimi imajo 4 pozicije t.i. sistem krcanja potnikov prek aviomosta, potnikov ne moremo kar izkrcati ali vkrcati preko navadnih stopnic, saj se k letalu po ustavitvi parkira aviomost (se pa k zadnjemu delu letala vseeno pripeljejo klasične stopnice, vendar so te tam zaradi servisnih potreb in varnostnih razlogov).
Drugič, letališka ploščad je območje omejenega gibanja in ne moremo kar spustiti potnikov, da tam hodili tistih 20 metrov. Drugi razlog so s tem povezane logistične težave, saj bi za čas ko bi potniki prečkali servisno cesto le to zapreti s čimer bi ovirali promet po letališču - in ker se potniki pogosto vkrcavajo ali izkrcavajo bi bila ta cesta potem praktično neoperativna. Najlažja rešitev je torej prevoz potnikov z avtobusi - včasih se za tistih 10 metrov naredi tudi cel krog po letališču.
To je sicer začasna rešitev. Kot veš smo že nekaj časa v Schengenskem območju, to pa zahteva, da se potniki ločujejo na Schengenske in non-schengenske. Ker imamo trenutno samo 1 terminal (drugi je v planu), potnikov drugače ne moremo ločiti.
Je pa še ena dobra novica. Pred kratkim se je uvedel nov sistem izkrcavanja potnikov, ki se očitno kar obnese. Potniki se po novem ne izkrcavajo več s pomočjo avtobusov, pač pa preko aviomosta v terminal, potem pa po nekakšnem hodniku ob zunanjem oknu terminala do prihodne avle. Potnikom je verjetno tak način nekoliko manj nelogičen. Bo pa vse skupaj še bolje ko bo zgrajen terminal 2.

lp, Matej