Wednesday, August 27, 2008

Podnapisi v operi

Priznam, da Ljubljanski poletni festival kar malo zanemarjam. Do letošnjega leta sem si, če že ne kakšnega koncerta (pred leti sem si na primer ogledal baročni koncert) ali predstave (spet je bilo to pred leti, ko sem si ogledal Hazarski slovar), ogledal vsaj kakšen film pod zvezdami na Ljubljanskem gradu. Letos pa tudi tega ne. In glede na to, da se festival počasi izteka, sem imel za ogled vsaj enega dogodka časa zelo malo.

Potem pa je prišel Radio Hit. Ko sem se včeraj peljal iz službe proti domu, sem tako kot vedno poslušal radio Hit in rubriko "Estrada v šestdesetih sekundah". Ponavadi v tej rubriki govorijo bolj o estradi rumenega tiska, tokrat pa so naredili izjemo in govorili o operi SNG Maribor, ki je imela včeraj, v okviru Ljubljanskega poletnega festivala, predstavo v Cankarjevem domu. In po koncu te rubrike so podelili dva kompleta dveh vstopnic. Glede na to, da sem bil v operi nazadnje pred sedmimi leti, sem si rekel, zakaj pa ne bi šel spet malo pogledat. Priložnost je bila odlična. Samo en klic na radio in z malo sreče lahko dobim karti. In res. Poklical sem, takoj dobil zvezo, odgovoril na eno zelo enostavno vprašanje in zadel karti. Jeeee. Prvič v življenju, da sem nekaj zadel. :) Čez tri ure in pol sem se že moral vrniti v Ljubljano na ogled kar dveh oper in sicer opero Cavalleria Rusticana in opero Glumači. Dveh zato, ker sta krajši, vsaka po nekje 80 minut, zato so jih pač združili v en dogodek.

Ocenjeval umetniške vrednosti ne bom, ker strokovnjak ravno nisem, lahko pa povem to, da sem bil s predstavama zadovoljen, predvsem pa to, da me je presenetilo, da je imela opera podnapise. Res, da sem navajen podnapisov opere na televiziji, to da so bili podnapisi v dvorani, pa me je res zelo presenetilo. Pred sedmimi leti, ko sem gledal opero Nabucco, podnapisov ni bilo, zato si se pač moral zadovoljiti s podrobno vsebino v gledališkem listu. Tudi, če bi znal italijansko, mi verjetno to znanje pri operi ne bi najbolj pomagalo. Ampak podnapisi? Čestitke organizatorjem. Res dobra poteza!

1 comment:

Anonymous said...

Ma kašne ej.