Tuesday, April 1, 2008

Potovanje po ZDA (2005) - 13. del

Zaradi bližajočega se novega potovanja, moj potopis potovanja po ZDA počasi končujem. Danes bom pisal o obisku kolonialnega mesta Williamsburg ter obiska ameriškega glavnega mesta Washington D.C.

V sredo, 1. junija sva ob 9.55 uri v oblačnem vremenu in 27°C, odšla iz New Orleansa proti vzhodu. Med potjo sva se ustavila na zajtrku, sicer pa sva ob 11.55 uri prispela do zvezne države Missisipi, ob 14.40 uri pa do Alabame.

New Orleans – Atlanta – Durham – Wiliamsburg – Washington D.C. - Manhattan

Alabama, ki ima čudovite, listnate gozdove, je najbolj revna in nerazvita država v Ameriki, čeprav se na prvi pogled ne zdi tako. Nasploh je veliko Američanov revnih, ker imajo slabo organizirano zdravstvo in si morajo zavarovanje plačevati sami. Bogatih je samo 1%, skupaj pa imajo kar 30% dohodkov vse države.

Po večerji ob 17.40 uri sva ob 19.15 uri prišla v Georgio in uro premaknila za eno uro naprej.

Georgia

Zvezna država Georgia se imenuje tudi Država breskev ali Imperij juga. Glavno in največje mesto države je Atlanta, ki je leta 2000 gostila letne olimpijske igre. Država je bila kot 4. po vrsti v zvezo sprejeta 2. januarja 1788. Bila je med trinajstimi kolonijami, ki so začele boj za neodvisnost od kraljevine Velika Britanija.

V Atlanti sva prvič videla osem pasovnico v eno smer, stolpnico Coca-cole, vrhovi nebotičnikov pa so se izgubljali v megli. Ob 21.25 uri sva prišla do motela 8.

Naslednji dan sva ob 10.35 uri in v deževnem vremenu, odšla naprej ter ob 11.45 uri prišla v Južno Karolino. Od tu naprej, je bila omejitev na avtocesti spet 65 mph. Ob 13.35 uri sva bila že v Severni Karolini, kjer sva ob 15.15 kosila v družinski restavraciji Captain toms. Sem že kdaj omenil, da v družinskih restavracijah ne strežejo alkohola? Ob 17.15 uri sva prišla v motel 8 v Durhamu, kjer je bilo 18°C.

Najino pot sva spet nadaljevala 3. junija, ko sva ob 10.30 uri odšla na pot in uro kasneje prispela v Virginijo.

Virginija

Zvezna država Virginija se imenuje tudi Staro gospostvo. Glavno mesto države je Richmond, največje pa je Virginija Beach. Država je bila kot 10. po vrsti v zvezo sprejeta 25. junija 1788.
Povsod po Virginiji so parki na temo osamosvojitvene vojne, saj je bila ena izmed 13 držav, ki se je uprla angleški nadvladi. Takrat sta v Virginijo spadali tudi državi Kentucky in Zahodna Virginija, država pa je bila najbogatejša. Vendar pa so Kentucky leta 1792 sprejeli v zvezo kot oddvojeno državo.

Veliko je lepih, angleških hiš in veliko zelenja. Virginija je včasih spadala pod jug, ki se je boril proti severu in takrat se je Zahodni del Virginije odcepil, saj je bil proti suženjstvu.
V Virginiji je rojenih tudi veliko pomembnih predsednikov. Sploh tistih, ki so bili med prvimi, odkar je ZDA samostojna.

Obiskala sva kolonialno mesto Williamsburg, ki je bilo včasih (pred D.C. –jem) glavno mesto ZDA, sedaj pa je celo mesto muzej na prostem in ljudje tako tudi živijo. Prav tako sva si ogledala York town, kjer so bile dokončno poražene angleške čete. V zalivu pri York town-u so Indijanci tudi prvič videli evropsko ladjevje.

Ko sva si vse ogledala, sva odšla mimo Marylanda proti Washington d.c., kamor sva prispela ob 20.10 uri in v najbolj zanemarjen hostel na najinem potovanju, ob 20.30 uri.

Zvezno okrožje Columbija

Zvezno okrožje Kolumbija (District Columbija ali DC) ob reki Potomac pokriva ozemlje prestolnice ZDA Washingtona, ki je bila zgrajena po odločitvi predsednika Georgea Washingtona.
Okrožje ne pripada nobeni zvezni državi, ima pa skoraj vse njihove pravice in je neposredno podrejeno zveznemu parlamentu.

Washington

Washington oziroma Washington, D.C., tudi Zvezno mesto je glavno mesto ZDA. Leži v, oziroma zavzema področje Zveznega okrožja Kolumbija. Washington je del mestnega območja Baltimore, vključuje pa tudi dele Marylanda, Virginije in Zahodne Virginije. Mesto je bilo ustanovljeno leta 1790, imenovano po predsedniku Georgeu Washingtonu. Promet in ulice v D.C.-ju so kaos, mesto pa je grdo in, poleg New Orleansa, najbolj nevarno v ZDA. Meni osebno Washington D.C. ni bil všeč, ker enostavno nima "duše".

V soboto sva si v D.C.-ju ogledala: Capitol Hill (parlament), belo hišo, naravoslovni muzej, kjer sva videla okostja dinozavrov in spomenik Lincolnu, ki je osvobodil sužnje. Če si želite obiskati kakšen klub boste morali vratarju oz. varnostniku v klubu pokazati potni list, saj tukaj namreč osebna izkaznica, s katero si brez problema prišel v klub v drugih ameriških mestih, ne zadostuje.
V nedeljo pa sva ob 8.35 uri odšla iz D.C.-ja in po 10 minutah ponovno prišla v Maryland. Ob 10.55 uri sva bila že v državi Delaware, ob 11.15 uri v Pensilvaniji in ob 12.00 uri v New Jerseyu, ki je edina država, kjer izvozi z avtoceste niso označeni po miljah.

Ob 13.40 uri sva skozi Lincoln tunell prišla v New York oz. na Manhattan, kjer sva začela dolgo pot po ZDA. Ob 14.00 uri sva avto vrnila v agencijo Alamo in se z metrojem ter air trainom odpeljala na letališče J.F.K., kamor sva prišla ob 15.25 uri.

Predviden odhod letala je bil ob 19.35 uri, zato sva se v tem času sprehodila po trgovinah, ki jih je bilo zelo malo ter pomalicala.

Ob 19h sva se vkrcala na letalo, ki se je premaknilo ob 19.40 uri. Ker smo bili 15. po vrsti za vzlet, smo vzleteli šele ob 20.20 uri. Pot je bila dolga 6647 kilometrov, leteli pa smo na višini do 12.000 kilometrov in s hitrostjo 920 km/h. Letalo je bilo polno, vreme zunaj pa je bilo pred vzletom 25°C in jasno.

Na letališče v Benetke smo prispeli 6.junija 2005 ob 03.50 uri oz. ob 09.50 uri po evropskem času ter se ob 10.00 izkrcali. Let je tako trajal samo 7 ur in pol ter bil za uro in pol krajši kot 6. maja, ko sva letela v ZDA.

S tem pa je bilo najino potovanje tudi zaključeno, ni pa še zaključen ta potopis. Naslednjič vam bom posredoval še nekaj malega statistike. Za danes pa vam prilagam samo še fotografije iz Williamsburga in Washington DC-ja.