Friday, March 28, 2008

Suši v Sloveniji počasi le utira svojo pot

Če slučajno kdo še ni slišal za suši, naj mu najprej pojasnim, da gre za japonsko hrano in sicer, po domače, za surovo ribo z rižem in algami. :) Sušija poznamo več vrst, vendar o tem kdaj drugič.

Danes bom namreč na kratko napisal nekaj besed o sušiju v Sloveniji. Sam sem suši prvič preizkusil pred tremi leti na potovanju po ZDA, kjer me je popolnoma zasvojil in prav vesel sem, da se je kmalu za tem pojavila v Sloveniji prva suši restavracija Sušimama, kjer pa je suši, na žalost, precenjen.

Ko sem suši začel delati tudi sam sem videl, da je narediti suši eno izmed najlažjih kuharskih opravil. Pa tudi časa in denarja za pripravo sušija ne potrebuješ veliko. Zato mi res ni jasno zakaj je cena sušijev v Sloveniji tako visoka. Če pogledamo v ZDA lahko opazimo, da je suši tam zelo poceni, je pa tudi res, da se ga da dobiti skoraj v vsaki trgovini, pa tudi suši restavracij je ogromno.

Jaz samo upam, da se bo kaj takega zgodilo kmalu v Sloveniji. Na žalost je večina Slovencev takih, da težko sprejemajo novitete, sploh pa tako eksotične jedi kot je suši. Navsezadnje gre za surovo ribo in mnogim se ob misli na to upre, še preden suši sploh poizkusijo.

Mislim pa, da gredo stvari le v pravo smer, če bodo le trgovci in gostinci dovolj vztrajni. Poleg Sušimame so namreč sušije začeli prodajati v Maximarketu in Mercatorjevem centru v Šiški. Ko sem bil tam nazadnje (to je bilo pred približno dvema mesecema), so žal prodajali samo sušije z zelenjavo, torej brez rib. Upam, da je sedaj že kaj drugače oziroma da bo do spremembe na bolje, če še ni, kmalu prišlo.

Poleg tega so v Sloveniji pred kratkim odprli še eno suši restavracijo in sicer na rudniku v Ljubljani, kjer najdemo v centru Supernova restavracijo Running Suši. Gre za tip restavracije, kjer suši in na žalost tudi vse drugo (kitajsko) kar ravno ne paše k japonski kuhinji, pobirate kar s tekočega traku. Tudi tukaj je večina sušijev z zelenjavo, čeprav se med njimi tudi že najde kakšen, ki ima košček lososa ali tune. Mimogrede. Suši s pečeno ribo? Grozno. Žal se na traku najde tudi to. Ampak napredek je pa le.

In glede na to, da je suši tudi zelo zdrava hrana (brez kakršnih koli maščob...), morate suši poizkusiti. Mogoče se vam bo okus pri prvem grižljaju zdel čuden, vendar pa če boste vztrajali boste opazili, da vam bo suši z vsakim grižljajem bolj všeč.

Za konec še opozorilo. Če se boste kdaj odločili in suši delali doma pazite, da boste imeli sveže ribe. Glede na to, da se suši dela s surovo ribo, je sveža riba zelo pomembna.

Pa dober tek. :)

3 comments:

Anonymous said...

heh, suši :) Osebno mi, še predno sem ga poskusil, ni bil všeč. Že samo to, da je surovariba mi ni šlo skupaj. Pa sem ga vseeno poskusil, saj veš, novitete in to.. in mi ni odgovarjal. Tisti kos sem mislim da žvečil 20 minut in ni pa ni šlo dol. Še dobro, da so imeli zraven "sake", da sem vse skupaj poplaknil. Žal suši ni moj izbor. Seveda pa dopuščam možnost, da je nekomu všeč in tudi, da bo mogoče kdaj meni. Čas bo pokazal

Samo Ravnikar said...

Ja suši ima res popolnoma drugačen okus kot smo ga sicer vajeni. Je pa tako. Eni se ga navadijo hitro, pri nekaterih traja malce dalj časa, eni pa ga samo poizkusijo in to je to. Sto ljudi, sto čudi. :)

Anonymous said...

podobno izkušnjo sem imel z nekim japonskim zeljem. Pripravljen nekako po domače, kisan doma itd, in potem serviran kot solata. uh...

:)

mogoče bo treba večkrat poskušati, da zapaše ja

:)