Thursday, February 28, 2008

Namesto večje prometne varnosti bo prišlo do podkupovanja policistov, napadov na policiste in polnjenja proračuna

Namen sprememb Zakona o varnosti cestnega prometa, ki ga je v državni zbor vložila Vlada, ni preprečevanje prometnih nesreč, ampak polnjenje državnega proračuna. Pa saj to vsi vemo in upam, da se bo našel nekdo in organiziral kakšen protesno shod, da se to prepreči.

Omenjeni zakon se od leta 1998 spreminja neprestano, ampak to kar zakon predvideva sedaj, je šlo čez vse meje. Govorijo, da je namen ostrejših sankcij kaznovati voznike, ki povzročajo najhujše prekrške, ki so tudi najpogostejši vzroki prometnih nesreč. Zdaj pa naj mi kdo pove, ali je vožnja z 61 km/h po cesti, kjer je omejitev 50 km/h, najhujši prekršek? Sodeč po predlogu sprememb zakona o varnosti v cestnem prometu, to zagotovo je, saj ti bodo lahko policisti, če te bodo ujeli trikrat s tako hitrostjo, preprosto odvzeli vozilo. To je največji kretenizem sedanje vlade.

Tako kot tudi višina kazni, ki so nenormalne. Ne vem zakaj ne morejo upoštevati predloga, o katerem sem pisal že tukaj. Še vedno sem namreč mnenja, da kazni ne bi smele biti fiksne, ampak bi morala kazen biti izrečena v procentih glede na dohodek povzročitelja prekrška.

Sama višina predlaganih kazni pa prometnih nesreč ne bo zmanjšala. Vedno kadar se sprejme sprememba prometnega zakona, ima to samo kratkoročni vpliv, potem pa je spet vse po starem. Ali celo še slabše, ko je vsako leto več mrtvih na slovenskih cestah. Dokaz je 222 mrtvih leta 2005, 239 mrtvih leta 2006 in leta 2007 (do 9. decembra) 277 mrtvih.

Še kdo ob teh podatkih verjame Vladi, da bodo nove spremembe zakona pripomogle k večji varnosti na cestah? Namesto višjih kazni, bo namreč potrebno nekaj storiti pri vzgoji otrok in v glavah ljudi ter pri izboljašnju voznih razmer oz. kvalitet cest. Pa kdo dela na tem?

Bojim pa se, da bodo višje kazni , namesto da bi zmanjšale število prometnih nesreč, prinesle nekaj drugega. Pri tako visokih kaznih se bo začelo pojavljati podkupovanje policistov ali pa napadi na policiste, ki se že sedaj upravičeno pritožujejo, da je napadov nanje vedno več.

Sorodne teme:

- Ustavite morijo na slovenskih cestah
- Čudna odločitev prometnega ministrstva v dobi globalnega segrevanja in vedno slabše prometne varnosti

5 comments:

Anonymous said...

Vidim, da nama gredo zadeve obema v nos. Upam, da se zbere kakšna civilna iniciativa! :)

Anonymous said...

jaz verjamem vladi :)

ok, sedaj pa resno.. ne, visje kazni niso resitev za prometno varnost.. ampak tega si itak ne dajo dopovedati, ko pa imajo same strokovnjake v odboru za promet :(

Sovica Oka said...

Ja, al pa tisto, da na nevarnem ovinku, kjer je zletelo že kup vozil s ceste, preprosto postaviš znak z omejitvijo 30km/h; Če gre tam še kdo s ceste, napišejo v črno kroniko, da se je nesreča zgodila "zaradi neprilagojene hitrosti", ane?

Goriški hrib Rafut, ovinkasto smrtno nevarno cesto z gladkim asfaltom so rešili na preprost način, čeprav ni pravi: na ovinkih so "spraskali" vrhnjo plast asfalta.

Ne razumem, zakaj vztrajajo z višanjem kazni, če so pa videli, da to ni TO. Sem sicer opazila, da folk vozi počasneje, npr. na AC, ampak zakaj je potem vedno več mrtvih?

Samo Ravnikar said...

Me veseli, da se vsi strinjamo, da višje kazni niso rešitev. :) Na žalost pa se s tem ne strinjajo naši pametni politiki. Na AC pa zato vsi vozijo počasi, ker so povsod stacionarni radarji, pa čeprav ni v vseh kamera. To pa je rešitev, ker ljudje vedo, da bodo posneti, če bodo prehitro vozili in raje vozijo počasneje. Naj te kamere dajo še na regionalne ceste, kar bo zagotovo zmanjšalo povprečno hitrost na slovenskih cestah, pa tudi če bodo tam stale samo prazne škatle. Kazni pa to ZAGOTOVO ne bodo preprečile, razen prva dva meseca.

Anonymous said...

300 na leto zaradi nesreč...od tega še nek delež tistih, ki naredijo tako samomor. Zavedenih samomorov na leto pa več kot 600!! Dejte reševat življenja drugače!! Še večje kazni - še večji pufi - še večje stiske - še več samomorov ??