Wednesday, January 23, 2008

Egipt (2003) - 5. del

Med enotedenskim počitkom v Hurgadi pa seveda nisem moral popolnoma mirovati, zato sem dva dneva izkoristil tudi za druge stvari in ne samo za poležavanje na plaži.

Ena stvar je bilo potapljanje oz. snorkljanje v Rdečem morju, kjer so korale res… hja, take kot se za gre. En dan pa sem izkoristil za izlet v Kairo. Seveda spet s konvojem, vendar pa je bila razlika v primerjavi z izletom v Abu Simbel v tem, da smo tukaj morali vstati še bolj zgodaj in sicer ob 2.30 (!?) uri, ker nas je ob 2.55 uri že čakal avtobus.

V Kairo smo prišli ob 11.00 uri, vendar pa tukaj na srečo ni bilo take vročine, kot je bila na jugu Egipta, no pa tudi nebo ni bilo več tako jasno in brez oblačka kot na križarjenju. Pa vseeno.

V Kairu smo odšli na ogled piramid, ki so res ogromne in ni čudno, da so vidne iz vesolja.

Piramide, ki so seveda grobnice, če morda kdo ne ve (sploh če to bere kakšen osnovnošolec, ki piše referat za šolo) so stare 4000 let in so imele zlate vrhove, ki pa jih zaradi številnih potresov ni več. Eno tako piramido so gradili 20 let, gradilo pa jo je okoli 120.000 ljudi.

Keopsova piramida je visoka 137 metrov, vendar pa je imela včasih 146 metrov. Ploskev meri 230 x 230 metrov. Blokov je 2,3 milijona (nekateri od njih so težki tudi do dve toni), vhod v piramido pa je žal zaprt.

Poleg Keopsove piramide smo si, od zunaj, ogledali tudi Kefrenovo in Mikerinovo piramido.

Piramide so se, kljub temu, da so zgrajene iz peščenjaka, ohranile. Da je temu tako se je potrebno zahvaliti predvsem podnebju brez dežja.

Pred piramidami pa stoji Sfinga, ki je še starejša od piramid in je po telesu zglajena, zato obstaja teorija, da je na tem mestu nekoč bila voda. Nos ima, zaradi objestnih francoskih soldatov, odbit.

Med 15.15 in 17.05 uro smo si ogledali muzej, kjer pa smo si lahko, med drugimi, ogledali mumije nekaterih faraonov in Tutankamonove zaklade. Na koncu dneva pa nam je ostal še bazar. Proti Hurgadi smo odšli ob 18.20 uri in prišli ob 23.50 uri.

V četrtek, 16. oktobra smo ob 11.30 uri odšli iz hotela, saj naj bi imeli že ob 13.00 uri letalo. Saj pravim zato, ker je bil zaradi stavke nekih letaliških delavcev in zaradi stečaja letalske firme s katero naj bi leteli, let prestavljen na 16.45 uro, dejansko pa smo odleteli šele ob 19.20 uri. Na Dunaj smo prispeli ob 22.50 uri, kjer pa se težave še niso prenehale, saj mi avto zaradi praznega akumulatorja, ni hotel vžgati. Na srečo sem dobil nekega prijaznega letališkega delavca, ki mi je avto le usposobil, tako da sem se ob 00.20 uri le lahko odpeljal proti Ljubljani, kamor sem prišel ob 4.00 uri zjutraj, s čimer je bilo potovanja nepreklicno konec.

Pa še nekaj o stroških takega potovanja. Opozoriti vas moram samo, da so to cene iz leta 2003, kakšne so sedaj pa ne vem. Prav tako vas moram opozoriti, da so vse cene navedene v takratni valuti, torej starih dobrih tolarjih. :)

Stroški takega potovanja so torej bili naslednji:

- celoten štirinajstdnevni aranžma (križarjenje in Hurgada): 214.236 SIT

- vinjeta: 3.830 SIT ( mesečna )

- parkiranje na letališču: 70 €

- bencin za 60 litrov oz. 800 kilometrov: 11.000 SIT

- turistična viza v Egiptu na letališču je bila 25 $

- jahanje kamele: 17 €

Seveda pa morate računati, da je potrebno dati nekaj denarja tudi za napitnine. Koliko pa sem jaz dal, pa se ne spomnim. Spomnim se samo, da smo za vodiča na ladji zbirali po 17 €.

No, s tem pa sem tudi končal pisanje o Egiptu. Če koga zanimajo še dodatne informacije in zanimivosti, pa si jih lahko prebere tukaj.

Naslednjič pričnem s pisanjem mojega potovanja po ZDA leta 2005.