Wednesday, January 16, 2008

Egipt (2003) - 1. del

Danes začenjam s potopisom mojega potovanja po Egiptu, ki sem ga obiskal oktobra 2003, vendar pa v primerjavi s Francijo tja nisem odšel z avtomobilom, ampak kar lepo s turistično agencijo. Preden sem se odpravil tja, sem seveda najprej moral vplačati aranžma, zato sem odšel do Ilirike, ki zastopa nemško agencijo Delphin Touristik in se odločil za sedem dnevno križarjenje po Nilu ter sedem dnevnimi počitnicami v Hurgadi ob Rdečem morju.

2. oktobra pa sem le dočakal težko pričakovani dan. Res je, da imam pred vsakim potovanjem »rajzenfiber«, pa vendar je bil tokrat še močnejši in to predvsem zato, ker sem prvič letel z letalom. :)

Vendar pa je bilo do leta še daleč, saj sem moral najprej priti na letališče in to na Dunaj, kar pa je pomenilo še štiri ure vožnje. Med eno in peto uro zjutraj sem tako prebil na cesti med Ljubljano in dunajskim letališčem. Po vseh mejnih formalnostih in vkrcavanju na letalo, je le-to vzletelo ob 7.20 uri in po treh urah in petinštiridesetih minutah prispelo, z eno samo turbolenco, v Luxor, kjer me je čakalo presenečenje. Potniki so vsi po vrsti začeli s ploskanjem pilotu, ker nas je varno pripeljal na cilj. Česa takega na kasnejših potovanjih nisem več doživel.

Ko smo izstopili iz letala je najprej v nas udaril izredno vroč zrak, na katerega pa smo se kar hitro navadili, saj je bila vlaga v zraku zelo nizka in same vročine ni bilo težko prenašati.

Po vseh mejnih formalnostih in plačilu vize, so nas pet pred dvanajsto z avtobusom odpeljali do tri nadstropne ladje Mirotel floating hotel, ki je bila zasidrana na Nilu v Luxorju.


Na ladji


Sončni zahod

Za prvi dan pa je bilo to tudi vse, saj so nas ogledi čakali že zgodaj zjutraj naslednjega dne, ko smo po zajtrku, že ob sedmih, odšli proti Karnak templju. Na zgodnja vstajanja smo se v Egiptu morali kar navaditi, saj so se vsi ogledi odvijali v jutranjih ali pa večernih urah, ko temperature še niso bile tako visoke.

Med vožnjo z avtobusom nam je Esam, izredno prijazen domačin, predstavil Egipt in nam povedal več zanimivosti o življenju v Egiptu.

Ko smo ob pol osmih prispeli v tempelj Karnak, smo v dveh urah izvedeli splošne značilnosti templjev in seveda podrobnosti templja v Karnaku.


Karnak Tempelj

Po ogledu templja smo odšli v trgovino papirusa, kjer so nam pokazali in razložili, kako se iz rastline papirusa dela papirus kot papir. Od tod tudi izhaja beseda papir.

Postopek izdelave papirusa pa je naslednji. Piramidni vrh odrežejo, namakajo steblo, odstranijo lupino, narežejo na trakove, ponovno namakajo (nastanejo različne barve - odvisno od časa namakanja ) in na koncu zložijo ter za 6 dni stisnejo med bombaž. Včasih so stiskali med kamnoma.

Po ogledu Karnak templja in papirusove trgovine smo odšli v Luxor, kjer smo si ob 11.15 uri ogledali še en tempelj, ki je bil ta dan tudi naša zadnja postaja.


Vhod v Luxor tempelj


Notranjost Luxor templja

Sorodne teme:

- Splošne značilnosti templjev v Egiptu
- Tempelj v Karnaku
- Tempelj v Luxorju
- Egipt 2003 - 2. del
- Egipt 2003 - 3. del
- Egipt 2003 - 4. del
- Egipt 2003 - 5. del

No comments: