Sunday, February 11, 2018

Potovanje po Indiji (2014) - 1.del

Blog sem začel pisati daljnega leta 2007,ko je Slovenijo zajela prava blogomanija. Potem pa je prišel Facebook in blogi  so počasi začeli izumirati. Pri meni je bil blog prvenstveno namenjen temu, da delim z vsemi, ki jih zanima, popotniške izkušnje. Ker večino svojih potovanj organiziram sam, mi zelo prav pridejo informacije iz prve roke, torej od samih popotnikov. In zato sem se pred enajstimi leti odločil, da začnem pisati blog. Da bodo mogoče tudi drugim, ki si načrtujejo potovanja, koristile informacije iz prve roke. Seveda se v tistem času, ko so bili vsi na blogu, nisem mogel striktno držati samo pisanja o potovanjih, pač pa sem pisal še o marsičem drugem.  Vse do... ja, Facebooka. Potem pa še pomanjkanje časa in posledično vedno manj objav. Sedaj pišem res samo še o potovanjih, pa še tukaj nisem aktualen. Moje zadnje objavljeno potovanje je bila Japonska. Zadnje potovanje pa leta 2014, ko sem obiskal Indijo. In vse do danes nisem objavil potopisa,ki ga sicer na vsakem potovanju pišem sproti. No, danes je končno napočil čas, ko objavljam svoj popotniški dnevnik iz Indije. Zato vse bralce opozarjam oziroma dopuščam možnost, da znajo biti kakšne informacije že zastarele.  

Popotniški cilj leta 2014 je bila torej Indija. Dežela, ki je v popolnem nasprotju z Japonsko, ki je bil naš zadnji popotniški cilj.  Gre za državo, ki je umazana, smrdi in kjer se nihče ne drži ure oz. dogovorjenih časov. To trdijo vsi. Tako tisti, ki so tam že bili, kot tudi tisti, ki tam še niso bili. Na različnih spletnih straneh smo tako opazili različna opozorila za to in ono. Prav tako smo pridobili zanimive informacije osebno od ljudi, ki so v Indiji že bili. Ker pa imajo vsake oči svojega malarja, je bilo najbolje vse skupaj preveriti na lastne oči.

Za Indijo pravijo, da jo vzljubiš ali zasovražiš in da vmesne variante ni. Pri meni to ne bo držalo, saj imam zelo mešane občutke, tako pozitivne, kot negativne. V Indiji doživiš res vse. In ko že misliš, da si že vse, te spet kakšna stvar preseneti. Ne rečejo zastonj: "neverjetna Indija" ali pa "čarobna Indija". Kljub temu, da sem že bil v mnogih državah in sem bil na Indijo dobro pripravljen, sem vseeno potreboval dober teden, da sem se jo vsaj približno navadil. Ne preseneča me več to, da je za nekatere, ki še nikoli niso potovali v kakšno manj razvito državo in gredo kar takoj v Indijo, le-ta za njih šok. Saj drugače ne more biti. Sam bi jo opisal kot neverjetna Indija, polna doživetij.

Indija

Preden nadaljujem s potopisom, si lahko v nadaljevanju preberete nekaj osnovnih podatkov o Indiji, če vas to ne zanima, pa seveda ta del lahko mirno preskočite.

Indija je država v Južni Aziji. Po ustavi je parlamentarna federativna republika 28 zveznih držav in 7 zveznih ozemelj. Po geografski površini je na sedmem, po številu prebivalstva pa na drugem mestu med državami in tako demokracija z največ prebivalci na svetu. Na zahodu meji na Pakistan, na severovzhodu na Kitajsko, Nepal in Butan, na vzhodu pa na Bangladeš in Mjanmar. Njena obala meji na jugu na Indijski ocean, na zahodu na Arabsko morje ter na vzhodu na Bengalski zaliv.

Indijska podcelina, domovina indske civilizacije in področje zgodovinskih trgovskih poti in ogromnih imperijev, je večino svoje dolge zgodovine slovela po svojem gospodarskem in kulturnem bogastvu. Tu so nastale velike svetovne religije hindujstvo, budizem, džainizem in sikhizem. Judovstvo, krščanstvo in islam, ki so prav tako v veliki meri oblikovali indijsko kulturo, pa so se sem razširili v prvem tisočletju našega štetja. V Indiji sicer prevladuje hinduizem, ki velja za najstarejšo glavno svetovno religijo (ter tretjo najbolj razširjeno), katere značilnost je velika raznolikost verovanj, izvajanj in svetih besedil. Religija izvira iz starodavne vedske kulture, ki so jo na podcelino s sabo prinesli indoevropski arijci. V hinduizmu se ukvarjajo z jogo, pri čemer poznajo štiri glavne vrste joge. Vsak si izbere tisto, ki najbolj ustreza njegovem značaju in starosti.

Po aneksaciji Britanske vzhodnoindijske družbe in britanski kolonizaciji sredi 19. stoletja je Indija leta 1947 po boju za neodvisnost s širokim nenasilnim uporom postala sodobna nacionalna država, pri čemer pa jo še vedno »pesti« kastni sistem. Indijci so namreč že od nekdaj razdeljeni na štiri osnovne kaste, ki se delijo na še številčnejše podkaste, pripadniki različnih kast pa se med seboj ne smejo mešati. Ljudje v posameznih kastah smejo opravljati samo zanje določena dela.

Indija ima sicer dvanajsto največje gospodarstvo na svetu po tržnih deviznih tečajih in četrto največje po kupni moči. Gospodarske reforme so jo preoblikovale v drugo najhitreje rastoče gospodarstvo,kljub temu jo še vedno prizadeva visoka stopnja revščine, nepismenosti in nedohranjenosti. Poleg pluralistične, večjezične in večetnične družbe Indijo odlikuje tudi raznovrstnost živalstva in rastlinstva.

Več o Indiji in njeni zgodovini, si lahko preberite na spletni strani https://sl.wikipedia.org/wiki/Indija.


Podnebje

Ker je Indija je ogromna dežela, ni čudno da ima zelo različna podnebja. Vremenske razmere so v enakem času na različnih območjih Indije lahko zelo različne. Generalno gledano se indijsko podnebje razdeli v tri sezone: vročo, mokro in hladno. Trajanje in točen čas vsake od sezon se zelo razlikuje od severnih do južnih območij.

Gorsko podnebje (Kašmir, Ladak, McLeod Ganj, Sikkim) ima značilne, izjemno mrzle zime, ko je veliko snega na višini nad 1500 m in se temperature spustijo precej pod ničlo. Poletja (med junijem in oktobrom) so primerna za potovanje, saj se takrat dnevne temperature vzpnejo vse do 25°C ali več, nočne pa ne padejo pod 5°C. To je najbolj primeren čas potovanja za to območje.

Subtropsko podnebje (Varanasi, Kalkuta, Khajuraho) ima vroča in zelo vlažna poletja (med junijem in septembrom), ko se temperature dvignejo tudi preko 40°C in pade največ dežja. Zime (med novembrom in marcem) so sveže in suhe, dnevne temperature dosegajo največ 35°C, nočne lahko tudi 10°C ali manj. Vmesna obdobja med poletjem in zimo so prehodna in je zanje značilna mešanica poletnega in zimskega vremena. Za najugodnejši potovalni čas velja obdobje med oktobrom in aprilom.

Puščavsko in pol puščavsko podnebje (Delhi, Rajastan) večino leta skoraj nima padavin. Poletja (med majem in septembrom) so zelo vroča, dnevne temperature lahko dosežejo 45°C ali več, razlika z nočnimi temperaturami je lahko zelo velika. Zime (med oktobrom in aprilom) imajo prijetne temperature, ki se čez dan dvignejo največ do 30°C, ponoči pa spustijo tudi do 5°C. Idealen potovalni čas je zimski.

Tropsko podnebje (Tamil Nadu, Kerala, Mumbai) je tipično monsunsko podnebje. Ima značilno mokro in suho sezono. Mokra sezona je med majem in septembrom, suha med oktobrom in aprilom. V suhi sezoni je najmanj padavin in vlage. Temperature so si skozi celo leto zelo podobne, med 25 in 35°C podnevi in med 15 in 25°C ponoči. Najprimernejši čas potovanja je v suhi sezoni, med oktobrom in aprilom.

Vir: https://www.agencija-oskar.si/indija/pred-potovanjem/. Na tej spletni strani si lahko preberete tudi vse ostalo,kar je pred potovanjem dobro vedeti.

Postopek nakupa kart za vlak

Nakup letalske karte je minil brez problema. Leteli smo s Turkish airlines iz Ljubljane preko Istanbula do Delhija. Več problemov smo imeli z rezervacijo kart za vlake. Po prvih informacijah, ki smo jih dobili, rezervacije kart po internetu ne moreš narediti,če nimaš indijske plačilne kartice  in indijske telefonske številke. Potem, ko smo kupili Lonely Planet, pa smo ugotovili, da se da nakup kart narediti tudi, če si tuj državljan in nimaš pri sebi ne indijske plačilne kartice, ne njihove telefonske številke. Kljub temu smo se morali za dodatne informacije obrniti tudi na strica Googla.

Kakšen je torej postopek? Kot prvo je potrebno registrirati račun na spletni strani indijskih železnic (www.irctc.co.in). Ko prideš na spletno stran, moraš iti na »Sign Up«, kjer izpolniš vse potrebne podatke. Problem pri registraciji pa je v tem, da moraš vnesti tudi telefonsko številko, kjer pa je koda države že vpisana in to je 91 (Indija). Te kode ne moreš spremeniti. Zakaj je telefonska številka pomembna? Zato ker na telefon dobiš kodo, ki jo moraš vnesti, ko se po registraciji računa prvič prijaviš v sistem in s tem račun aktiviraš.

Na srečo obstaja rešitev. Vnesti je potrebno katerokoli deset mestno številko. Pod Pin/Zip code pa katerokoli šest mestno številko. Ko to narediš, je račun registriran (na email dobiš potrditev oz. geslo), ni pa račun še aktiviran. Ker je bila vpisana v obrazec izmišljena telefonska številka, se lahko veritifacijska koda dobi tudi na e-mail. Postopek je sledeč. Na e-mail care@irctc.co.in z navedbo svojega uporabniškega imena zaprosite za kodo in zraven priložite sken vašega potnega lista. Ta mora biti pripet kot priloga, ki se odpre in ne sme biti večja kot 1 MB. Po dveh dneh boste prejeli kodo, ki jo boste ob prvi prijavi tudi vnesli. S tem bo zadeva zaključena.

Šele sedaj lahko greste na rezervacijo kart za vlak.  Karte na spletni strani www.irctc.co.in lahko kupite samo, če imate plačilno kartico American Express. V nasprotnem primeru pa to lahko storite na spletni strani www.cleartrip.com, kjer sprejemajo tudi druge plačilne kartice. Zato moraš opraviti registracijo tudi na tej strani.

Žal pa je tako, da na agencijskih spletnih straneh ne velja mobilna veritifikacijska koda, ki jo dobiš od Irctc. Zato moraš preko spletne strani www.cleartrip.com ustvariti novi profil za Irctc, vendar z drugim uporabniškim imenom in e-mailom. Postopek je popolnoma enak kot zgoraj. Ko dobiš mobilno veritifacijsko kodo (po dveh dneh), na spletni strani www.cleartrip.com vpišeš uporabniško ime, e-mail in mobilno številko, ki si jo vnesel pri registraciji, pa čeprav je napačna. Nato klikneš na Generate OTP in nato kodi za e-mail in mobitel, ki jih dobiš v ločenih e-mailih.

Spletna stran www.cleartrip.com je nasploh uporabniku zelo prijazna, karte pa lahko kupiš za različne razrede vlakov, pozanimaš pa se lahko tudi o oznakah (številkah) vlakov in voznemu redu. Vlake je sicer dobro rezervirati najmanj 8 dni v naprej, še bolje pa mesec ali dva prej. Mi smo jih sicer dva meseca prej (prej itak ni bilo možno), pa smo vseeno dobili potrditev samo za eno relacijo. Za ostale relacije je bilo, kar je zelo nenavadno, že vse zasedeno in smo se lahko postavili samo še na "waitting" listo. Skrajno nenavadno. In kaj nam je preostalo? Ker nismo želeli čakati in tvegati, da kart ne dobimo, smo si raje poiskali letalske karte in za določene relacije privatnega voznika ter najem avta. Ti dve varianti sta bili sicer krepko dražji, vendar pa za naš, zelo ambiciozen plan, tudi najbolj primerni. Z vlaki bi namreč izgubljali preveč časa, pa čeprav je vožnja v prvem razredu prav udobna. Ni pa prvega razreda na vseh relacijah. Na najdaljši relaciji do Jaisalmerja, kjer bi se vozili 18 ur, prvi razred ni na voljo. No, kakšni so ostali razredi, pa vam ne morem povedati, ker jih nismo preizkusili. 
 

Viza

Seveda pa nismo pozabili tudi na vizo,ki smo jo še pravočasno dobili na indijskem veleposlaništvu v Ljubljani.

Osebam, ki v Indijo želijo potovati iz turističnih razlogov ali želijo obiskati prijatelje ali sorodnike, običajno odobrimo šestmesečni turistični vizum. Turističnega vizuma se ne sme uporabljati za kakršnekoli druge namene, kot so poslovni, izobraževalni, raziskovalni, novinarski namen ali socialno delo itd., zato prošnje za turistični vizum ne smete vložiti, če namen obiska spada pod katero izmed omenjenih kategorij. Turističnega vizuma ni mogoče podaljšati ali zamenjati za drugo vrsto vizuma.

Da vizo dobite, potrebujete dokumente: v celoti izpolnjen obrazec za izdajo vizuma s strani http://indianvisaonline.gov.in/, potni list, ki je veljaven vsaj še šest mesecev in vsebuje vsaj dve prazni strani, dve identični novejši fotografiji za dokumente z belim ozadjem, povratno letalsko vozovnico za Indijo, potrdilo o zagotovljenih finančnih sredstvih oz. izpisek o razpoložljivosti zadostnih sredstev (najbolje izpisek stanja na bančnem računu za zadnjih šest mesecev), fotokopije kreditnih kartic in fotokopijo veljavnega zdravstvenega zavarovanja, ki krije obdobje trajanja vizuma.

Ob oddaji dokumentov je potrebno poravnati takso v gotovini in sicer 52 evrov.

Toliko za uvod. Naslednjič (upam da kmalu) pa začnem s samim potovanjem. ;)

Sorodne teme:

- Potovanje po Indiji - 2.del
- Potovanje po Indiji - 3.del
- Potovanje po Indiji - 4.del

No comments: