Blog sem začel pisati daljnega leta 2007,ko je Slovenijo zajela prava blogomanija. Potem pa je prišel Facebook in blogi so počasi začeli izumirati. Pri meni je bil blog prvenstveno namenjen temu, da delim z vsemi, ki jih zanima, popotniške izkušnje. Ker večino svojih potovanj organiziram sam, mi zelo prav pridejo informacije iz prve roke, torej od samih popotnikov. In zato sem se pred enajstimi leti odločil, da začnem pisati blog. Da bodo mogoče tudi drugim, ki si načrtujejo potovanja, koristile informacije iz prve roke. Seveda se v tistem času, ko so bili vsi na blogu, nisem mogel striktno držati samo pisanja o potovanjih, pač pa sem pisal še o marsičem drugem. Vse do... ja, Facebooka. Potem pa še pomanjkanje časa in posledično vedno manj objav. Sedaj pišem res samo še o potovanjih, pa še tukaj nisem aktualen. Moje zadnje objavljeno potovanje je bila Japonska. Zadnje potovanje pa leta 2014, ko sem obiskal Indijo. In vse do danes nisem objavil potopisa,ki ga sicer na vsakem potovanju pišem sproti. No, danes je končno napočil čas, ko objavljam svoj popotniški dnevnik iz Indije. Zato vse bralce opozarjam oziroma dopuščam možnost, da znajo biti kakšne informacije že zastarele.
Popotniški cilj leta 2014 je bila torej Indija. Dežela, ki je v popolnem nasprotju z Japonsko, ki je bil naš zadnji popotniški cilj. Gre za državo, ki je umazana, smrdi
in kjer se nihče ne drži ure oz. dogovorjenih časov. To trdijo vsi. Tako tisti, ki so tam že bili, kot tudi tisti, ki tam še
niso bili. Na različnih spletnih straneh smo tako opazili različna
opozorila za to in ono. Prav tako smo pridobili zanimive informacije osebno od
ljudi, ki so v Indiji že
bili. Ker pa imajo vsake oči svojega malarja, je bilo najbolje vse skupaj
preveriti na lastne oči.
Za Indijo pravijo, da jo vzljubiš ali zasovražiš in da
vmesne variante ni. Pri meni to ne bo držalo, saj imam zelo mešane občutke, tako
pozitivne, kot negativne. V Indiji doživiš res vse. In ko že misliš, da si že
vse, te spet kakšna stvar preseneti. Ne rečejo zastonj: "neverjetna
Indija" ali pa "čarobna Indija". Kljub temu, da sem že bil v
mnogih državah in sem bil na Indijo dobro pripravljen, sem vseeno potreboval
dober teden, da sem se jo vsaj približno navadil. Ne preseneča me več to, da je
za nekatere, ki še nikoli niso potovali v kakšno manj razvito državo in gredo
kar takoj v Indijo, le-ta za njih šok. Saj drugače ne more biti. Sam bi jo
opisal kot neverjetna Indija, polna doživetij.
Indija
Preden nadaljujem s potopisom, si lahko v nadaljevanju
preberete nekaj osnovnih podatkov o Indiji, če vas to ne zanima, pa seveda ta
del lahko mirno preskočite.
Indija je država v Južni Aziji. Po ustavi je parlamentarna
federativna republika 28 zveznih držav in 7 zveznih ozemelj. Po geografski
površini je na sedmem, po številu prebivalstva pa na drugem mestu med državami
in tako demokracija z največ prebivalci na svetu. Na zahodu meji na Pakistan,
na severovzhodu na Kitajsko, Nepal in Butan, na vzhodu pa na Bangladeš in
Mjanmar. Njena obala meji na jugu na Indijski ocean, na zahodu na Arabsko morje
ter na vzhodu na Bengalski zaliv.
Indijska podcelina, domovina indske civilizacije in področje
zgodovinskih trgovskih poti in ogromnih imperijev, je večino svoje dolge
zgodovine slovela po svojem gospodarskem in kulturnem bogastvu. Tu so nastale
velike svetovne religije hindujstvo, budizem, džainizem in sikhizem. Judovstvo,
krščanstvo in islam, ki so prav tako v veliki meri oblikovali indijsko kulturo,
pa so se sem razširili v prvem tisočletju našega štetja. V Indiji sicer
prevladuje hinduizem, ki velja za najstarejšo glavno svetovno religijo (ter
tretjo najbolj razširjeno), katere značilnost je velika raznolikost verovanj,
izvajanj in svetih besedil. Religija izvira iz starodavne vedske kulture, ki so
jo na podcelino s sabo prinesli indoevropski arijci. V hinduizmu se ukvarjajo z
jogo, pri čemer poznajo štiri glavne vrste joge. Vsak si izbere tisto, ki
najbolj ustreza njegovem značaju in starosti.
Po aneksaciji Britanske vzhodnoindijske družbe in britanski
kolonizaciji sredi 19. stoletja je Indija leta 1947 po boju za neodvisnost s
širokim nenasilnim uporom postala sodobna nacionalna država, pri čemer pa jo še
vedno »pesti« kastni sistem. Indijci so namreč že od nekdaj razdeljeni na štiri
osnovne kaste, ki se delijo na še številčnejše podkaste, pripadniki različnih
kast pa se med seboj ne smejo mešati. Ljudje v posameznih kastah smejo
opravljati samo zanje določena dela.
Indija ima sicer dvanajsto največje gospodarstvo na svetu po
tržnih deviznih tečajih in četrto največje po kupni moči. Gospodarske reforme
so jo preoblikovale v drugo najhitreje rastoče gospodarstvo,kljub temu jo še
vedno prizadeva visoka stopnja revščine, nepismenosti in nedohranjenosti. Poleg
pluralistične, večjezične in večetnične družbe Indijo odlikuje tudi
raznovrstnost živalstva in rastlinstva.
Več o Indiji in njeni zgodovini, si lahko preberite na
spletni strani https://sl.wikipedia.org/wiki/Indija.
Podnebje
Ker je Indija je ogromna dežela, ni čudno da ima zelo
različna podnebja. Vremenske razmere so v enakem času na različnih območjih
Indije lahko zelo različne. Generalno gledano se indijsko podnebje razdeli v
tri sezone: vročo, mokro in hladno. Trajanje in točen čas vsake od sezon se
zelo razlikuje od severnih do južnih območij.
Gorsko podnebje (Kašmir, Ladak, McLeod Ganj, Sikkim) ima
značilne, izjemno mrzle zime, ko je veliko snega na višini nad 1500 m in se
temperature spustijo precej pod ničlo. Poletja (med junijem in oktobrom) so
primerna za potovanje, saj se takrat dnevne temperature vzpnejo vse do 25°C ali
več, nočne pa ne padejo pod 5°C. To je najbolj primeren čas potovanja za to
območje.
Subtropsko podnebje (Varanasi, Kalkuta, Khajuraho) ima vroča
in zelo vlažna poletja (med junijem in septembrom), ko se temperature dvignejo
tudi preko 40°C in pade največ dežja. Zime (med novembrom in marcem) so sveže
in suhe, dnevne temperature dosegajo največ 35°C, nočne lahko tudi 10°C ali
manj. Vmesna obdobja med poletjem in zimo so prehodna in je zanje značilna
mešanica poletnega in zimskega vremena. Za najugodnejši potovalni čas velja
obdobje med oktobrom in aprilom.
Puščavsko in pol puščavsko podnebje (Delhi, Rajastan) večino
leta skoraj nima padavin. Poletja (med majem in septembrom) so zelo vroča,
dnevne temperature lahko dosežejo 45°C ali več, razlika z nočnimi temperaturami
je lahko zelo velika. Zime (med oktobrom in aprilom) imajo prijetne
temperature, ki se čez dan dvignejo največ do 30°C, ponoči pa spustijo tudi do
5°C. Idealen potovalni čas je zimski.
Tropsko podnebje (Tamil Nadu, Kerala, Mumbai) je tipično
monsunsko podnebje. Ima značilno mokro in suho sezono. Mokra sezona je med
majem in septembrom, suha med oktobrom in aprilom. V suhi sezoni je najmanj
padavin in vlage. Temperature so si skozi celo leto zelo podobne, med 25 in
35°C podnevi in med 15 in 25°C ponoči. Najprimernejši čas potovanja je v suhi
sezoni, med oktobrom in aprilom.
Vir: https://www.agencija-oskar.si/indija/pred-potovanjem/.
Na tej spletni strani si lahko preberete tudi vse ostalo,kar je pred potovanjem
dobro vedeti.
Postopek nakupa kart za vlak
Nakup letalske karte je minil brez problema. Leteli smo s Turkish airlines iz Ljubljane
preko Istanbula do Delhija. Več problemov smo imeli z rezervacijo kart za
vlake. Po prvih informacijah, ki smo jih dobili, rezervacije kart po internetu
ne moreš narediti,če nimaš indijske plačilne kartice in indijske telefonske številke. Potem, ko
smo kupili Lonely Planet, pa smo ugotovili, da se da nakup kart narediti tudi,
če si tuj državljan in nimaš pri sebi ne
indijske plačilne kartice, ne njihove
telefonske številke. Kljub temu smo se morali za dodatne informacije
obrniti tudi na strica Googla.
Kakšen je torej postopek? Kot prvo je potrebno registrirati
račun na spletni strani indijskih železnic (www.irctc.co.in).
Ko prideš na spletno stran, moraš iti
na »Sign Up«, kjer izpolniš vse potrebne podatke. Problem pri registraciji pa
je v tem, da moraš vnesti tudi telefonsko številko, kjer pa je koda države že
vpisana in to je 91 (Indija). Te kode ne moreš spremeniti. Zakaj je telefonska
številka pomembna? Zato ker na telefon dobiš kodo, ki jo moraš vnesti, ko se po registraciji računa prvič
prijaviš v sistem in s tem račun aktiviraš.
Na srečo obstaja rešitev. Vnesti je potrebno katerokoli
deset mestno številko. Pod Pin/Zip code pa katerokoli šest mestno številko. Ko
to narediš, je račun registriran (na email dobiš potrditev oz. geslo), ni pa račun še aktiviran. Ker je bila vpisana
v obrazec izmišljena telefonska številka, se lahko veritifacijska koda dobi
tudi na e-mail. Postopek je sledeč. Na e-mail care@irctc.co.in
z navedbo svojega uporabniškega imena zaprosite za kodo in zraven priložite
sken vašega potnega lista. Ta
mora biti pripet kot priloga, ki
se odpre in ne sme biti večja kot 1 MB. Po dveh dneh boste prejeli kodo, ki jo boste ob prvi prijavi tudi
vnesli. S tem bo zadeva zaključena.
Šele sedaj lahko greste na rezervacijo kart za vlak. Karte na spletni strani www.irctc.co.in lahko kupite samo, če imate
plačilno kartico American Express. V nasprotnem primeru pa to lahko storite na
spletni strani www.cleartrip.com, kjer
sprejemajo tudi druge plačilne kartice. Zato moraš opraviti registracijo tudi
na tej strani.
Žal pa je tako, da na agencijskih spletnih straneh ne velja
mobilna veritifikacijska koda, ki jo dobiš od Irctc. Zato moraš preko spletne
strani www.cleartrip.com ustvariti novi
profil za Irctc, vendar z drugim uporabniškim imenom in e-mailom. Postopek je
popolnoma enak kot zgoraj. Ko dobiš mobilno veritifacijsko kodo (po dveh dneh),
na spletni strani www.cleartrip.com
vpišeš uporabniško ime, e-mail in mobilno številko, ki si jo vnesel pri
registraciji, pa čeprav je napačna. Nato klikneš na Generate OTP in nato kodi
za e-mail in mobitel, ki jih dobiš v ločenih e-mailih.
Spletna stran www.cleartrip.com
je nasploh uporabniku zelo prijazna, karte pa lahko kupiš za različne razrede
vlakov, pozanimaš pa se lahko tudi o oznakah (številkah) vlakov in voznemu
redu. Vlake je sicer dobro rezervirati najmanj 8 dni v naprej, še bolje pa mesec ali dva prej. Mi smo jih sicer dva meseca prej (prej
itak ni bilo možno), pa smo vseeno dobili potrditev samo za eno relacijo. Za
ostale relacije je bilo, kar je zelo nenavadno, že vse zasedeno in smo se lahko
postavili samo še na "waitting" listo. Skrajno nenavadno. In kaj nam
je preostalo? Ker nismo želeli čakati in tvegati, da kart ne dobimo, smo si
raje poiskali letalske karte in za določene relacije privatnega voznika ter
najem avta. Ti dve varianti sta bili sicer krepko dražji, vendar pa za naš,
zelo ambiciozen plan, tudi najbolj primerni. Z vlaki bi namreč izgubljali
preveč časa, pa čeprav je vožnja v prvem razredu prav udobna. Ni pa prvega razreda
na vseh relacijah. Na najdaljši relaciji do Jaisalmerja, kjer bi se vozili 18
ur, prvi razred ni na voljo. No, kakšni so ostali razredi, pa vam ne morem
povedati, ker jih nismo preizkusili.
Viza
Seveda pa nismo pozabili tudi na vizo,ki smo jo še
pravočasno dobili na indijskem veleposlaništvu v Ljubljani.
Osebam, ki v Indijo želijo potovati iz turističnih razlogov
ali želijo obiskati prijatelje ali sorodnike, običajno odobrimo šestmesečni
turistični vizum. Turističnega vizuma se ne sme uporabljati za kakršnekoli
druge namene, kot so poslovni, izobraževalni, raziskovalni, novinarski namen ali
socialno delo itd., zato prošnje za turistični vizum ne smete vložiti, če namen
obiska spada pod katero izmed omenjenih kategorij. Turističnega vizuma ni
mogoče podaljšati ali zamenjati za drugo vrsto vizuma.
Da vizo dobite, potrebujete dokumente: v celoti izpolnjen
obrazec za izdajo vizuma s strani http://indianvisaonline.gov.in/,
potni list, ki je veljaven vsaj še šest mesecev in vsebuje vsaj dve prazni
strani, dve identični novejši fotografiji za dokumente z belim ozadjem,
povratno letalsko vozovnico za Indijo, potrdilo o zagotovljenih finančnih
sredstvih oz. izpisek o razpoložljivosti zadostnih sredstev (najbolje izpisek
stanja na bančnem računu za zadnjih šest mesecev), fotokopije kreditnih kartic
in fotokopijo veljavnega zdravstvenega zavarovanja, ki krije obdobje trajanja
vizuma.
Ob oddaji dokumentov je potrebno poravnati takso v gotovini
in sicer 52 evrov.
Toliko za uvod. Naslednjič (upam da kmalu) pa začnem s samim potovanjem. ;)
Sorodne teme:
- Potovanje po Indiji - 2.del
- Potovanje po Indiji - 3.del
- Potovanje po Indiji - 4.del
Sorodne teme:
- Potovanje po Indiji - 2.del
- Potovanje po Indiji - 3.del
- Potovanje po Indiji - 4.del
No comments:
Post a Comment