Wednesday, December 10, 2008

Je Brežiška Briljantina boljša od Šentjakobske ali pa gre za foušijo?

Briljantina v hali Tivoli je, če odštejem manjše tonske težave in samo lokacijo, ki mogoče res ni najbolj primerna za gledališče, uspela. To je dejstvo, ki ga utemeljujem na podlagi odziva občinstva in bučnemu aplavzu, ki je sledil po obeh odigranih predstavah.

Ne morem pa se znebiti občutka, da nekateri nad predstavo niso bili navdušeni. To je sicer pravica vsakogar, vseeno pa mi je zelo čudno, ko dobim občutek, da gre za ene in iste ljudi, ki pišejo komentarje pod številne objave različnih medijskih hiš na internetu.

Večina bralcev, ki je do sedaj oddalo svoj komentar, namreč primerja Šentjakobsko Briljantino in Briljantino gimnazije v Brežicah, pri čemer vsak kritizira Šentjakobsko Briljantino, ne da bi sploh napisal kakšno konstruktivno kritiko, hvali pa Brežiško. Hm... Se mi zdi da gre tukaj kar malce za tipično slovensko foušerijo. Nekateri so šli celo tako daleč, da izjavljajo, da Šentjakobsko gledališče ponavlja za Brežicami...., nihče pa očitno ne ve, da je bila premiera Briljantine v Šentjakobskem gledališču že leta 2006, torej pred Brežiško. Ali pa izjave v smislu: "Dve leti so delali predstavo, pa poglejte kako slabo so naredili." Očitno nekateri tega ne vejo, zato jih moram podučiti, da se je predstava delala tri mesece, nato pa se je samo še igrala in to 65x. Številka seveda ni majhna in bi bila veliko višja, če bi imeli igralci, ki so ljubitelji in ne profesionalci, več časa za igranje. Prav zato se je naredila avdicija, kjer se je zasedba okrepila z dodatnimi močmi in posledica tega so bile pač dodatne vaje. Še enkrat torej ponavljam, da ne drži, da so vaje trajale dve leti.

"Kritiko" obeh Briljantin enega od blogerjev si sicer lahko ogledate na spodnjih dveh linkih.

http://100jko.blogspot.com/2008/12/dragi-dnevnik-18-in-kritika-briljantine.html
http://100jko.blogspot.com/2008/04/kritika-gimnazijski-mjuzikl-briljantina.html

Jaz Brežiške Briljantine ne bom komentiral, ker si je nisem ogledal, lahko pa primerjam Šentjakobsko Briljantino z Londonsko, ki sem si jo ogledal pred slabim mesecem. Moram reči, da se lahko Šentjakobska Briljantina zlahka primerja z Londonsko. Glede na to koliko denarja tam vložijo v predstavo in koliko tukaj, je naša predstav vrhunska. V Londonu je sicer scena veliko bolj bogata, mogoče so tudi pevsko malenkost boljši, medtem ko so igralsko približno na istem nivoju, plesno so pa precej slabši. Igralci imajo namreč bolj malo koreografij in če že je kakšna, to povečini odplešejo plesalci, ki samo za take plesne točke, stopijo na oder.

8 comments:

Anonymous said...

jst brežiške verzije nism vidla, tko da te ne morm komentirat, vidla sm pa tole v tivoliju in že prej v šentjakobu(stari igralci so mi bli drugač bol všeč)
res je, lokacija niti mal ni bla primerna,čist zgubljeno.paše to res na manjši oder.
vse kar je mene zmotilo je blo petje. večglasja so se mal podirala pa tut kej drucga ni blo glih čisto.pa brez zamere.
drgač pa čestitke za ta projekt in na še kakšn mjuzikl v šentjakobu:)

Anonymous said...

Jaz pa sem videl le brežiško izvedbo. Simpatična, za dijaško skupnost skoraj profesionalna. Cenim zlasti glede na to, da gre za manjšo šolo iz "obrobnih" krajev, kjer je težje uspeti in ustvarjati kvalitetne projekte. Pa vendar - dobro jim je uspelo.
Zato bi me Ljubljančani le stežka prepričali.

Anonymous said...

jaz tudi nisem vidla brežiške, samo ta v LJ mi ni bila niti malo všeč. Mi je žal, samo lahko da sem jaz pričakovala preveč, samo tisti, ki smo sedeli zadaj skoraj nisi ločila igralce, ker so bili predaleč.
Tisti, ki so gledali film vedo, da nekateri prizori so bili totalno spremenjeni...kar jaz vem Danny je šel na šolski ples s Sandy in ne z Rizzo. Tudi pesmi, si niso sledilo kot v filmu, ma dobro. Samo kako so pa preklinjali v slovenščini alla p..ka ti materna, halo?! So tudi otroci, ki so na predstavi! In vam povem da smo kar ostali, ko smo to zaslišali, ker sploh ni imelo nobene veze v tistem kontekstu..."Danny" je pel romantično pesem o Sandy in na kocu pokvari vse s tisti grdim izrazom. Že če pol besed je bilo v angleščini (cool, full...bi lahko rekel vsaj fuck off). Govorili pa so itak v ljubljanščini, kar mi tudi ni bilo všel(kva je zdaj, ej model).In meni igralci mi niso izžarevali nobene energije, se mi je zdelo, kot da jim je odveč se malo potrudit. Na koncu, ko pride Sandy oblečena v usnju in začneta peti tisto pesem, saj tam bi moglo bit največ energije, oni pa so bli vsi taki mlahavi. V glavnem jaz sem komaj čakala, da konča, da gremo, ker plus tega sem skoraj zmrznila. Aja in za take dogodke, ko je vse razprodano, da ne upajo zrihtat niti parkirišča. Policaj ti reče:"se bo treba znajt" dajmo no!!! Tako mi je žal tistih 29 eur.

Samo Ravnikar said...

Najprej glede lokacije. Ta res ni najbolj primerna za gledališke predstave, toda vsak ki gre v Tivoli, mora pričakovati, da bo malce slabše videl, kot pa bi videl v gledališču. Dobro so se znašli tisti, ki so s seboj prinesli daljnoglede. :) Kaj naj rečem. Vabljeni na ogled še v Šentjakobsko gledališče, kjer boste videli veliko boljše in tudi predstava se vam bo zato zdela boljša. :)

Glede primerjave s filmom bi pa rekel to. Scenarij, ki je bil uporabljen za to predstavo je originalen Broadwayski in ne filmski. Če kdo ne ve, naj mu razložim, da je bil Broadwayski scenarij narejen 6 let pred filmskim in da je filmski scenarij totalno spremenjen v primerjavi z Broadwayskim.

Glede kletvic in energije... hm.. ne bi komentiral. To da ni bilo energije prvič slišim. Do sedaj sem iz čisto vseh koncev, kar se tiče energije, slišal same pohvale. Verjamem pa, da se najde tudi kakšen tak, ki energije ne začuti. Vendar tudi tukaj razlog, da je temu tako, pripisujem hali Tivoli. V gledališču je to energijo veliko lažje začutiti.
Dejstvo pa je, da vsi pač ne morajo biti zadovoljni s čisto vsako stvarjo. Ene moti nekaj, nekatere spet nekaj čisto drugega.

Za konec še glede parkirišč. Tukaj organizator in igralci nimajo kaj. To je žal problem vseh dogodkov v Tivoliju, pa naj gre za kulturne, športne dogodke ali koncerte. Več parkirnih mest kot jih je, se pač ne da zagotoviti. Žal.In krivdo valit na Briljantino, je popoln nesmisel.

Unknown said...

Največ škode je naredil organizator - v svoji oglaševalski kampanji je objavil nekaj napačnih oziroma pomanjkljivih podatkov - npr. to, da je predstava nastajala dve leti! Halo?!?! Zelo se je naslonil tudi na film, ker je vedel, da bo to pri ljudeh najbolj palilo.... gre pa tu predvsem za gledališki muzikal. Kaj naj rečem, Hala Tivoli je res zgrešen prostor, to se vsi strinjamo, ampak moram pa reč, da Slovenija očitno še ni zrela za take projekte... ko pogledam vse te komentarje na prevode in na songe... ojoj! Jaz mislim,da so bli songi genialno prevedeni, svaka čast Roza! Kar se tiče pa slenga - tudi v originalni predstavi in v filmu se uporablja sleng, jaz ne vem, zakaj bi potemtakem morali v slovenščino prevest v knjižni jezik. Ker je predstava nastala v Ljubljani in je večina nastopajočih Ljubljančanov (kakor tudi sam prevajalec), pa je seveda uporabljen ljubljanski sleng. Čar gledaliških predstav je glih v tem, da se za razliko od filmov vsaka razlikuje od druge; Hamlet v Londonu je drugačen od Hamleta v Rio de Janeiru in od tistega v Istambulu... tudi v Ljubljani bi bil Hamlet drugačen v MGL-u in v Drami... in tudi znotraj istega gledališča pod taktirko dveh različnih režiserjev... tako je tudi z Briljantino, ki je v slovenski verziji unikatno - slovenska!

Anonymous said...

Se tebi še kaj dogaja v lajfu razen Brilijantine? :)

Samo Ravnikar said...

Ja, zadnje čase sem bil res najbolj osredotočen na Briljantino. :) Čeprav so tukaj tudi služba in študij. Hehehe...

Unknown said...

Meni je bla ta famozna Briljantina ena popolna polomija. Za začetek...popotnik, ti paviš, da niso igralci in organizator nič krivi glede parkirišč, jaz se glede tega popolnoma strinjam s tabo...sej na to se ne bi noben vsajal, če bi bla vsaj predstava v redu, ampak je bla vse prej kot to... Igralci na odru, niso izražali čisto nobene energije, do publike ni prišlo prav nič, vsej v naši vrsti smo se s tem strinjali... Zgledalo je, kot da bi jih kdo prisilil, da morajo na oder...Sama veliko obiskujem gledališče in tudi, če mi vsebinsko predstava ni všeč, mam nekaj od nje, ker vidim, da se igralci trudijo...Od te, mi je žal, ampak nisem dobila čisto nič... Da ne govorimo o plesnih sposobnostih, katastrofa...Pri pevskih sposobnostih bi še lahko dobili pozitivno oceno, a ne previsoko, zadostno... Poleg tega pa ta ljubljanščina, ojoj... Saj, če je bla predstava namenjena samo in izključno ljubljanskemu koncu Slovenije, bi lahko povedali ne?? Seveda v taki predstavi ni primerna književna slovenščina, ampak bi to lahko bla pogovorna slovenščena... In kletvice... ok naj bojo saj je to le srednješolsko okolje, ampak ena je bla pa prav odveč, p.... ti materna!!! No tako, sej bi lahko še kaj skritizirala, ampak naj bo dovolj.